بازدید 21104

سردار جلالي: ویندوز 10 هزار جاسوس دارد

کد خبر: ۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴ 11 November 2009
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با تاکيد بر اينکه در حوزه IT استقلال خود را از دست داده ايم گفت: امنيت بخشي به ديتاسنتر به لحاظ طراحي، سخت افزاري، مکان و محتوا بسيار مهم است و بايد چنين امنيتي را در فناوري اطلاعات ايجاد کنيم که در اين زمينه به سيستم عامل ايراني نياز داريم.

غلامرضا جلالي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينکه موضوعي که در پدافند غيرعامل دنبال مي‌کنيم «تهديدات» است و تهديدات در ذات فناوري وجود دارد بايد فناوريهاي تهديدآميز را نسبت به سيستمهاي کشور مديريت کنيم. در واقع در اين راستا با توجه به اينکه فناوري هميشه پوياست بايد با کار علمي و توجه ويژه به مباحث فناوري هميشه يک گام جلوتر از فناوري باشيم.

وي اضافه کرد: پدافند غيرعامل ماهيتي کاملا علمي و فناورانه دارد و اگر به موضوع فناوري نگاه نداشته باشد نمي‌تواند فعال باشد زيرا تهديدات موجود فناورانه است.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: پدافند غيرعامل موضوعي بين رشته‌اي است که هنوز مطلب و محتوا به ميزان کافي درباره آن وجود ندارد بنابراين در اولين گام بايد به توليد دانش در اين زمينه بپردازيم که در همين راستا رشته‌هاي بين رشته‌اي را تعريف کرده و به پذيرش دانشجو پرداخته ايم.

وي ادامه داد: در همين راستا تلاش کرديم در ابتدا در مقطع کارشناسي ارشد رشته‌هاي مرتبط با پدافند غيرعامل را راه‌اندازي کنيم که تا کنون 6 رشته راه‌اندازي شده و دانشجو در آنها پذيرفته شده است و چهار رشته ديگر نيز در دست طراحي و تدوين است که به زودي نهايي مي‌شود.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل يادآور شد: طراحي درس و محتواي اين چهار رشته مرتبط با پدافند غيرعامل با سازمان گسترش و وزارت علوم نهايي مي‌شود.

جلالي در ادامه به مهر گفت: کارشناسي ارشد پدافند غيرعامل در حوزه‌هاي معماري، سازه، CCD (استتار، اختفا و فريب)، مديريت بحران ناشي از جنگ، طراحي صنعتي خاص پدافند غيرعامل (که در زمينه ايمن سازي کارخانه‌هاي بزرگ ارائه مي‌شود) راه‌اندازي شده است.

وي از راه‌اندازي چهار رشته جديد نيز خبر داد و گفت: امنيت ملي و پدافند غيرعامل در دانشگاه فارابي راه‌اندازي خواهد شد. ضمن اينکه پدافند غيرعامل در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، پدافند غيرعامل در حوزه پزشکي و رشته‌اي به نام HSED در زمينه بهداشت، امنيت و اطلاعات (در حوزه نفت و گاز) به زودي راه‌انداي خواهند شد.

آناليز و شناسايي فناوري‌هايي که وارد کشور مي‌شوند

جلالي ادامه داد: يکي از اقدامات مهمي که بايد صورت بگيرد شناسايي فناوريهايي است که وارد کشور مي‌شوند. ما بايد بتوانيم فناوريهاي وارداتي را آناليز و بررسي کنيم. در واقع در اين آناليز بايد به اين موضوع دست يابيم که چقدر اين فناوري ما را به دشمن وابسته مي‌کند و اين وابستگي در شرايط تهديد به چه ميزان مي‌تواند به ما آسيب بزند. بنابراين بايد روشي را براي بکارگيري هوشمندانه اين فناوريهاي وارداتي تعريف کنيم.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل به نحوه آناليز اين فناوريها پرداخت و به مهر گفت: فناوريهاي برتري که دشمن دارد را از طريق دستگاهها شناسايي کرده و فضاها و اشکالات آنها را استخراج مي‌کنيم.

عملياتي رواني با بزرگنمايي در پروژه‌هاي علمي

وي با تاکيد بر اينکه بسياري از دستاوردهاي فناوري از سوي کشورهاي غربي بزرگ جلوه داده مي‌شوند همه واقعيت آنها نيست گفت: بخشي از بزرگنمايي پروژه‌هاي علمي عملياتي رواني است. در واقع اغراق صورت مي‌گيرد بنابراين بايد بتوانيم فاصله واقعيت و اغراق دستاوردهاي فناوري کشورها را پيدا کنيم. مثلا درباره ماهواره‌ها اغراق بسيار صورت مي‌گيرد بنابراين بايد بررسي کنيم که به عنوان مثال اين ماهواره چگونه حرکت مي‌کند و چه اطلاعاتي را رصد مي‌کند.

جلالي در ادامه به مهر گفت: کار کردن روي تکنولوژيهايي که به ما برتري مي‌دهد و موجب خودکفايي مي‌شود ضروري است. در واقع در برخي حوزه‌ها بايد داراي تکنولوژي بومي باشيم مانند حوزه فناوري اطلاعات (IT).

ويندوز 10 هزار جاسوس دارد و نمي‌تواند امنيت ما را تضمين کند

جلالي با بيان اينکه امنيت بخشي به ديتا سنتر به لحاظ طراحي، سخت افزاري، مکان و محتوا بسيار مهم است گفت: کشور ما بايد بتواند چنين امنيتي را در بعد فناوري اطلاعات ايجاد کند و براي تحقق اين امر نياز به سيستم عامل ايراني داريم زيرا ويندوز 10 هزار جاسوس دارد که اطلاعات ما را مي‌گيرد و امکان جستجو مي‌دهد.

استقلال خود در حوزه IT را از دست داده‌ايم

رئيس پدافند غيرعامل با بيان اينکه در حوزه IT به طور کامل استقلال خود را از دست داده ايم گفت: با اين وضعيت هر چقدر بدون توجه و رعايت مسائل امنيتي کشور را توسعه دهيم بيشتر وابسته مي‌شويم. بنابراين بايد با کمک پدافند غيرعامل شاخصها را باز تعريف کنيم.

وي تاکيد کرد: مي‌خواهيم سرمايه را به شبکه IT ببريم پس بايد امنيت لازم را فراهم کنيم و آن در برابر دزد و دستبرد مصون نگاه داريم. دستيابي به چنين امنيتي نياز به ايمن سازي کشور دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی